donderdag 5 mei 2016

Kunststof kozijnen verven, kan dat?

Deze zomer moet het er weer eens van komen: de houten kozijnen schilderen. Ik heb er nu al geen zin in. Kunststof kozijnen leken me altijd wel een mooie optie (zeker in combinatie met het super isolerende HR++ glas), maar dan zit je een jaar of 40 met de zelfde kleur kozijnen en deuren. Tenminste, dat dacht ik. Het blijkt dat je kunststof kozijnen en deuren perfect kunt verven. Wat je wel even moet controleren of in de garantievoorwaarden iets is opgenomen over het schilderen van je kozijnen. Het kan zijn dat wanneer je de kozijnen binnen een jaar of 10 verft de garantie vervalt!

Hoe verf je kunststof kozijnen en deuren
Ik heb het eens opgezocht. Verven van kunststof kozijnen verschilt niet zo heel van van het schilderen van houten kozijnen. Dus eerst het kozijn schuren en ontvetten met ammoniak. Hierna moet je het kozijn voorzien van twee lagen kunststof hechtprimer. Daarna kunnen de kozijnen geverfd worden met normale buitenverf.




Prijzen kunststof kozijnen
Om een indruk te krijgen van de prijs van kunststof kozijnen kom je op internet niet heel veel verder. Op TV zie je regelmatig reclames van Belisol, maar van hun website wordt je echt niet veel wijzer. Op andere sites zie ik prijzen met vele duizenden euro's verschil voor een gemiddeld rijtjes huis. De prijs zal ook afhankelijk zijn van schuifpuien, schuifdeuren, dakkapellen en andere specifieke wensen.

Pff.. offertes aanvragen dan maar. Ik heb het niet zo op van die gladde mannen in pakken die iets aan je willen verkopen. Eerst in de omgeving maar eens navragen of er mensen met ervaringen zijn, of de forums er op na lezen.

Bron: Kunststof kozijnen verven, kan dat?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten